Kézimunkáimról - keresztszemes hímzés, kötés; a könyvekről, amelyeket olvasok; macsekokról s mindenféle egyéb dologról, ami érdekel. S ahogy egyre jobban leszek, remélem, minél több kirándulásról is beszámolhatok.

---------------------------------------------------------------------------------------------


2008-05-18

A sütik










Szerencsére jól sikerültek a sütik is:-) Még délelőtt megcsináltam a leveles tésztás virslit, hogy Péteréket is meg tudjam kínálni valamivel. Épp időben sült ki, s mindenkinek ízlett. Naná, ezt nem lehet elrontani:-) Sima mirelit leveles tészta, kinyújtom, 5x5 db négyzetre vágom, mindegyikbe egy virslidarab. Egy 5 db-os frankfurti virsliből éppen kijön a 25 darabka. A tetejét felvert tojással megkenem, amit meg is sózok egy kicsit. 25 percig sütöm 200 fokon.

Aztán elkészült a gyümölcstorta is, őszibarackos. Ez a teljesen hagyományos gyümölcstorta. Alul piskóta, rá pudingréteg, aztán a gyümölcs, s felülre egy kis gyümölcsízű aszpik.

A hideg túrótorta alapját már tegnap este megcsináltam, hogy kellően megdermedjen a túróréteg. Most erdei gyümölcsökkel készült, de csináltam már pl. feketeribizlivel is. De nekem legjobban a málnás változat ízlik, az nálam verhetetlen:-) S a legjobb, hogy ezt szoktam csinálni édesítőszeres változatban, ha csak kettecskén vagyunk, s ennél alig érzem a különbséget. Máskor azért én érzek mellékízt, pl. ha madártejet csinálok így.

Holnap majd beírom a receptjét is a túrótortának, hátha valakit érdekel az elkészítése.

1 megjegyzés:

Edige írta...

Hű! Ezek a sütik... Pedig ilyenkor már nem illik éhesnek lenni...

Kész munkáim

Készülő munkáim