Kézimunkáimról - keresztszemes hímzés, kötés; a könyvekről, amelyeket olvasok; macsekokról s mindenféle egyéb dologról, ami érdekel. S ahogy egyre jobban leszek, remélem, minél több kirándulásról is beszámolhatok.

---------------------------------------------------------------------------------------------


2008-05-06

Anyagminták Zsuzsáéktól + könyv

Még nem is írtam, hogy a múlt héten megjöttek a kis anyagminták Zsuzsa boltjából, a Tűvarázsból. Dominika itt is köszönöm, nagyon gyors voltál! Nem is gondoltam, hogy ilyen sok anyagfajta lesz benne! Csodás hímzővásznak, nem győzöm nézegetni, próbálgatni! Már tervezgetem, hogy melyikből legyen majd az RR-terítőm... Apropó, RR, mióta Kata visszalépett belőle, olyan nagy csönd van a kis fórumunkon. Remélem, mindenkit csak a négynapos hosszú hétvége tartott távol. Pénteken sem jelentett senki semmit. Igaz, én se, persze én szinte nem is hímeztem a múlt héten. Remélem, a következő napokban majd megint visszatérek az árválkodó mintáimhoz. Mostanában többet olvasok, a számítógép is sok időt elvesz. Főleg, hogy nagyon rákaptam a német kötős blogokra. S ha az ember elkezd blogokat olvasni, onnan mindig újabb és újabb blogokba jut el, s nincs vége sosem:-) Sokkal hasznosabb lenne, ha inkább magam kötnék végre valamit készre:-)





Most olvasom:


Waltari, Mika: Az asszony és az idegen
"Mert mindennek megvan a mély, titkos értelme. Az utat, amelyet a sors kijelölt az embernek, végig kell járni, ő is azért volt talán olyan kemény és könyörtelen, mert többet és keserűbben szenvedett, mint más. De aki olyan mértéktelen boldogságot él meg, annak szenvedni is mértéktelenül kell. És az ismeretlen, titkos értelem talán mégis az ő életében vált valósággá, benne teljesedett, ha ő maga nem is tudja. Mert ha nem így van, hát meg kell, hogy álljon minden gyarló emberi ész... meg kell, hogy semmisüljön minden gondolkodás."
A regény egy kettős gyilkossággal végződő szerelmi tragédiát beszél el, amelyet kétféle nézőpontból elevenít fel: először aszerint, ahogy a szereplők megélték, majd aszerint, ahogy a külső szemlélők látták. Az első rész szinte balladai hangvétellel, a nyomozás és bírósági tárgyalás mozaikokból összeálló története pedig a detektívregények izgalmával festi meg a súlyos tragédiákat hordozó finn falu háború előtti életét.

Nagyon tetszik ez a könyv, megragad a szerző látásmódja. Szomorú történet, de mégis nagyon szép, s lélekemelő.

2 megjegyzés:

Dóra írta...

Szerintem is csönd van. Majd elmúlik. Olvasom, hogy most te sem hímzel. Én is parkolópályán. Tegnap nem bírtam tovább és 1 szálat belevarrtam a Mary Poppinsba. Nem mondom, hogy látványos haladás volt:)

Olyan jó fogdozni a kis anyagmintácskákat. Szívem szerint mindenből rendelnék egy kicsit, plusz mellé egy másik életet, amit csak hímzésre herdálnék el! Én a Damaszkusz rózsáit tervezgetem egy csomó anyagra, pedig ott várnak türelmetlenül a kitjeim, nameg Vermeer, amit be akarok fejezni!!!

A blogolvasás meg tényleg hihetetlen, mennyi időt fel tud szippantani! Észre sem veszem!

Soleil írta...

Azért vigyázz még a kezeddel, Dóri! Nehogy aztán később legyen rosszabb. Csak óvatosan, keveset terheld. A hímzések megvárnak:-) Hiszen még rengeteg időd van. Ahogy majd nőnek a gyerekek, egyre több időd lesz úgyis. Három lurkó mellett ez is csoda, hogy ennyi mindent csinálsz, minden elismerésem.
Én is tervezgetem az anyagvásárlást, csak olyan nehéz dönteni... Legszívesebben én is mindenből! :-)))

Kész munkáim

Készülő munkáim