Kézimunkáimról - keresztszemes hímzés, kötés; a könyvekről, amelyeket olvasok; macsekokról s mindenféle egyéb dologról, ami érdekel. S ahogy egyre jobban leszek, remélem, minél több kirándulásról is beszámolhatok.

---------------------------------------------------------------------------------------------


2008-05-17

Fenyőtűzselé




Ma ránéztem a fenyőfánkra, s látom, teli van friss hajtással. Eszembe jutott, kellene megint fenyőtűzselét csinálnom. Eddig mindössze egyszer csináltam, de akkor nagyon ízlett. Rákerestem a google-n a fenyő gyógyhatására, hát nem sok mindent lehet találni róla:

Fenyő
A tűlevelek gazdagok értékes illóolajokban, a tobozokkal és a fiatal hajtásokkal együtt immunrendszer-erősítő és csíraölő hatásúak, így a téli, meghűléses időszakban rendkívül hasznosak. Az illóolajából készített fürdő nyugtató, görcsoldó hatású, s reuma, köszvény ellen is hasznos. A lucfenyő gargalizálószer formájában fogínygyulladás esetén hatásos. A tűleveleket egyébként sokan a húsok páclevébe is teszik babérlevél, borókabogyó, mustár és bors mellé.

Van egy jó kis szakácskönyvem különleges finomságokról, abban benne van a recept, az alapján csináltam meg.

Fenyőtűzselé

1 kg friss fenyőhajtás, víz, 1 kg zselírozó cukor
A fenyőhajtásokat jól megmossuk, kb. 1 l vizet öntünk rá, felforraljuk. Ha felforrt, mérsékelt tűzön 1 óra hosszat főzzük. Utána leszűrjük, vízzel kiegészítjük úgy, hogy 1 l legyen. Hozzáöntjük a zselírozó cukrot, felforraljuk. 1 perc forralás után üvegekbe töltjük, hagyjuk kihűlni.

Nem tudom, mennyire bírná ki a kamrában, én a hűtőben tartottam múltkor is, most is ott fogom. Bár lehet, hogy kinyitás nélkül a kamrában is ellenne, de ebben nem vagyok biztos.
Holnap jönnek a lányaim, remélem, 1-1 üveggel elvisznek majd magukkal. Bár egyikük nem szereti, arra emlékszem - de hogy melyik? Brigi, Noé? Mindegy, holnap úgyis kiderül:-)

Megyek is, mert elő kell készítenem az egyik sütit. Gyümölcsös túrótorta lesz (ha jól sikerül, akkor majd mutatom is, ez az egyik családi kedvenc), meg őszibarackos gyümölcstorta, meg még virsli leveles tésztában.



Nincsenek megjegyzések:

Kész munkáim

Készülő munkáim