Kézimunkáimról - keresztszemes hímzés, kötés; a könyvekről, amelyeket olvasok; macsekokról s mindenféle egyéb dologról, ami érdekel. S ahogy egyre jobban leszek, remélem, minél több kirándulásról is beszámolhatok.

---------------------------------------------------------------------------------------------


2008-06-15

Meggyes süti



Karesz két napra elment itthonról anyósomhoz, gondoltam, mire visszajön, meglepem valami finommal. Éppen megérett a meggyünk, neki is láttam a kedvencünknek, meggyes piskótát sütöttem. Most különösen jól sikerült, mit ne mondjak, ketten is nagyon hamar el tudtuk pusztítani:-))
Ma le is kell szednünk az összes meggyet a fáról, mert a madarak már lesben állnak a kertben. Ez a fa még csak egy-két éve terem, de még nem sok meggyet ettünk róla. Mindig nézegettük, na, holnap már jó érett lesz, s akkor a madarak lecsipegetik az összeset. Most még van rajta, úgyhogy ideje leszedni!

S akkor itt a recept is, bár ez tényleg igazán egyszerű.

Gyümölcsös piskóta
27 dkg cukor, 27 dkg liszt, 5 tojás, 1 dl olaj, 1 dl víz, 1 sütőpor, gyümölcs
Keményre felverem az 5 tojásfehérjét. A sárgáját habosra keverem a cukorral, hozzáadom az olajat és a vizet, tovább keverem. Beleteszem a lisztet és a sütőport, jól elkeverem vele. Utána lazán belekeverem a felvert habot. Vajazott, lisztezett tepsibe öntöm, majd a tetejére rászórom a gyümölcsöt. Szoktam csinálni meggyel, ribizlivel, feketeribizlivel, aprószemű fekete szőlővel.
35-40 percig szoktam sütni kb. 180 fokon.

Nincsenek megjegyzések:

Kész munkáim

Készülő munkáim